Αυτά πρέπει να γίνουν για τον ποιοτικό τουρισμό

0
7

Για πέμπτη συνεχόμενη χρονιά ο σύλλογος διευθυντών ξενοδοχείων Ρόδου διοργάνωσε την ημερίδα ποιότητας,  με στόχο να αναβαθμιστεί το τουριστικό προϊόν της Ρόδου, να βελτιωθεί η ποιότητα, να αναδειχτούν όλες οι ομορφιές του νησιού, και να βελτιωθούν οι υποδομές του τόπου καθώς και οι παροχές των υπηρεσιών μας.

Η ημερίδα πραγματοποιήθηκε χτες στο ξενοδοχείο Olympic Palace με πλήθος αξιόλογων ομιλητών, ενώ η συμμετοχή ήταν και φέτος πολύ μεγάλη, ενδεικτικό του ενδιαφέροντος που παρουσιάζει για όλους τους επαγγελματικούς κλάδους που ασχολούνται με τον τουρισμό.

Παρόντες μεταξύ άλλων οι βουλευτές Δημήτρης Γάκης και Μάνος Κόνσολας, ο περιφερειάρχης Γιώργος Χατζημάρκος, ο δήμαρχος Φώτης Χατζηδιάκος, ο πρόεδρος της ΕΞΡ Αντώνης Καμπουράκης, ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Γιάννης Πάππου, αντιδήμαρχοι, περιφερειακοί σύμβουλοι, ο αντιπρόεδρος του ΞΕΕ Άρης Σουλούνιας, πολλοί ξενοδόχοι και διευθυντές ξενοδοχείων, τουριστικοί πράκτορες και επαγγελματίες του τουρισμού.

Κατά τους χαιρετισμούς ο βουλευτής Μάνος Κόνσολας, υπογράμμισε ότι όταν η Νέα Δημοκρατία γίνει κυβέρνηση θα δημιουργήσει νέο χωροταξικό σχέδιο για τον τουρισμό και θα δώσει ιδιαίτερο βάρος στην τουριστική εκπαίδευση.

Ο περιφερειάρχης Γιώργος Χατζημάρκος τόνισε ότι ο τουρισμός βρίσκεται στο DNA των κατοίκων αυτού του τόπου, καθώς είναι χαρακτηριστικό του γνώρισμα και εξέφρασε την ικανοποίησή του για την αύξηση στις αεροπορικές θέσεις που καταγράφεται για τα πέντε αεροδρόμια της περιφέρειας. Παράλληλα στάθηκε στη σημασία της συλλογικής εργασίας και της δημιουργίας ευχαριστημένων πελατών.

Από την ημερίδα

Από την ημερίδα

Ο δήμαρχος Φώτης Χατζηδιάκος είπε μεταξύ άλλων ότι η Ρόδος είναι ο ασφαλέστερος προορισμός του κόσμου και αυτό θα το διαφυλάξουμε όλοι, τονίζοντας παράλληλα ότι δεν πρέπει να γίνει ο προορισμός του… σακιδίου.

Από την πλευρά του ο πρόεδρος του επιμελητηρίου Γιάννης Πάππου υπογράμμισε ότι οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις μεγάλος αριθμός των οποίων είναι τουριστικές, συνέβαλαν στο να δημιουργηθεί το οικονομικό θαύμα στην περιοχή, και θα πρέπει να πάρουν και πάλι τη θέση που τους αξίζει, καθώς τα τελευταία χρόνια μετατράπηκαν σε… θύματα της οικονομίας.

Τέλος ο αντιπρόεδρος του ΞΕΕ Άρης Σουλούνιας τόνισε ότι ποιότητα σημαίνει αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος και πρόσθεσε ότι δεν θα πρέπει να μετράμε μόνο… κεφάλια, αλλά να βλέπουμε τι μένει στο ταμείο κάθε επιχείρησης, υπογραμμίζοντας παράλληλα ότι η ποιότητα είναι αναγκαία για να αυξηθούν οι τιμές που θα φέρουν και αύξηση εσόδων.

Γιώργος Ματσίγκος: πρέπει να είμαστε προσηλωμένοι στην ποιότητα
Ο πρόεδρος του συλλόγου διευθυντών ξενοδοχείων Ρόδου Γιώργος Ματσίγκος, άνοιξε τις εργασίες της ημερίδας λέγοντας ότι χρειαζόμαστε όραμα και αξίες, φαντασία, συνεχή εκσυγχρονισμό, βελτίωση, υψηλό δυναμικό, συνεχή εξέλιξη, ποιοτική και αισθητική αναβάθμιση της Ρόδου καθώς και νέες συναρπαστικές εμπειρίες.

Μεταξύ άλλων δήλωσε τα εξής: «Κάθε χρόνο εκατοντάδες ξενοδοχεία βραβεύονται γι’ αυτά αλλά ο προορισμός λείπει από τις βραβεύσεις. Γι’ αυτό αν κερδίζουμε από κάτι σε κάθε ημερίδα σταδιακά θα φτάσουμε στην καθιέρωση της Ρόδου ως τουριστικού προορισμού.
Χρειαζόμαστε πιστοποίηση παντού, ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, γιατί δεν μπορούμε να έχουμε μόνο για τρεις μήνες τουρισμό. Δεν είναι κάτι νέο για το νησί καθώς πριν πολλά χρόνια όσοι εργάζονταν στον τουρισμό προσλαμβάνονταν στα μέσα του Μάρτη και απολύονταν στα τέλη Νοεμβρίου.

Επίσης εμπλουτισμό της τουριστικής εμπειρίας, συστηματική προβολή των ομορφιών του νησιού και φυσικά τη μείωση της φορολογίας. Δεν είναι δυνατόν με 24% ΦΠΑ και τόσο υψηλούς φόρους να βελτιώνουμε την ποιότητα. Οι τουρ οπερέιτορ είναι σύμμαχοί μας αλλά λόγω του ανταγωνισμού με άλλα κράτη είναι λογικό να διαπραγματεύονται τις τιμές.

Είναι ευκαιρία στο αναπτυξιακό συνέδριο που θα γίνει στη Ρόδο να θίξουμε και αυτό το θέμα δυναμικά. Για να τα πετύχουμε όλα αυτά χρειαζόμαστε και εκπαίδευση ανθρώπινου δυναμικού , αλλά να αγαπάμε και το προσωπικό μας γιατί είναι ο σημαντικότερος παράγοντας επιτυχίας στη λειτουργία και την ποιότητα των ξενοδοχείων.

Να καλλιεργήσουμε δεξιότητες, συνεργασία με τουρ οπερέιτορς, και φυσικά στρατηγικές συμμαχίες παντού ακόμα και μεταξύ των ξενοδοχείων μας. Ας ανταλλάξουμε ιδέες και επισκέψεις, έτσι θα βελτιωθούμε».

Σύμφωνα με τον κ. Ματσίγκο έχουμε ομορφιές, παραλίες, αρχαιότητες, πράσινο, γραφικά χωριά, διασκέδαση, καζίνο, ιστορία, πολιτισμό, άριστο κλίμα, γαστρονομία, ποιοτικά ξενοδοχεία και για το λόγο αυτό η ποιότητα πρέπει να είναι μονόδρομος στον τουρισμό, ενώ ο τουρισμός αποδείχθηκε ότι ήταν και θα είναι το αντίδοτο στην κρίση.

Όπως είπε η Ελλάδα επιβίωσε και η Ρόδος άντεξε χάρη στον τουρισμό και στην ποιότητα που παρέχουν τα ξενοδοχεία και θα πρέπει να γίνει ένας ποιοτικός και πολυμορφικός προορισμός, οργανώνοντας και τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού.

«Προσωπικά πιστεύω ότι η Ρόδος δεν αξίζει για all inclusive για τη διαφορετικότητα που υπάρχει. Ο πελάτης δεν πρέπει να μένει κλεισμένος στα ξενοδοχεία και να μη βλέπει τις ομορφιές και τις ιδιομορφίες της», είπε επίσης και πρόσθεσε τα εξής: «Να δώσουμε βάρος στην προστασία περιβάλλοντος και τις ανακυκλώσεις, η βελτίωση υποδομών να είναι η άμεση προτεραιότητα, επίσης αεροδρόμιο, δρόμους, κτίρια, και καθαριότητα. Όλα αυτά όμως να μη γίνονται μόνο από το Μάρτιο και μετά, αλλά όλο το χρόνο. Να μη χαλαρώνουμε όταν κλείσει η σαιζόν.

Είναι απολύτως αναγκαίο να βελτιωθούν οι λειτουργίες του αεροδρομίου. Επίσης είναι λυπηρό να υπάρχει αυτή η εικόνα με τα εγκαταλελειμμένα κτίρια στο νησί, γιατί είναι σε άθλια κατάσταση και δεν μπορούμε να μιλάμε για ποιοτικό προορισμό και να βλέπουν οι επισκέπτες μας αυτό το πράγμα.
Παραπονιόμαστε ότι έπεσε η αγοραστική δύναμη των πελατών. Όμως αν δε βρίσκουν να παρκάρουν δεν κατεβαίνουν και δεν επισκέπτονται την πόλη. Επίσης να γίνει η Ρόδος προορισμός νεονύμφων, μαθητικού τουρισμού, να αποκτήσουμε γκολφ».

Σύμφωνα με τον ίδιο χρειάζεται ειλικρινής συνεργασία για να τα πετύχουμε αυτά, εμπιστοσύνη, συντονισμός, και να περάσουμε το μήνυμα σε όλους ότι στη Ρόδο δεν εξυπηρετούμε τουρίστες αλλά φιλοξενούμε φίλους, επισκέπτες για να τους κάνουμε ευτυχισμένους με χαρά ευγένεια και χαμόγελο και να προσφέρουμε κάτι διαφορετικό και αυθεντικό.

Καταλήγοντας τόνισε ότι η ποιότητα δημιουργεί τη ζήτηση, μειώνει το κόστος διαφήμισης, βελτιώνει την πληρότητα και η πληρότητα φέρνει την καλή τιμή. Επίσης όπως είπε όταν είναι ικανοποιημένο το προσωπικό και έχουμε καλές τιμές και πληρότητα είναι λογικό να υπάρχουν ευχαριστημένοι επιχειρηματίες και ευτυχισμένοι και επαναλαμβανόμενοι πελάτες.
Χρειαζόμαστε όμως και καινοτομίες, συνεχή προσήλωση στην ποιότητα και αν γίνουν όλα αυτά θα έχουμε μία πολύ καλή σαιζόν.

Ο κ. Αφουκατούδης  στο βήμα

Ο κ. Αφουκατούδης στο βήμα

Γιάννης Αφουκατούδης: «αποσκοπούμε στο να δημιουργήσουμε οπαδούς»
Από τον Thomas Cook Aυστρίας ο Γιάννης Αφουκατούδης αφού υπογράμμισε ότι θέλουν οι υπηρεσίες που προσφέρουν στους πελάτες να είναι οι καλύτερες και να τους εξυπηρετούν, επεσήμανε ότι γίνεται μία καταμέτρηση της ικανοποίησής τους, και συγκεντρώνονται οι καταγγελίες τους. «Βλέπουμε όχι μόνο τον προορισμό ή το ξενοδοχείο σαν καθοριστικό παράγοντα ικανοποίησης του πελάτη αλλά όλο το ταξίδι του.

Τον παρακολουθούμε και μετρούμε το βαθμό ικανοποίησής του σε κάθε κομμάτι του ταξιδιού του.
Η ικανοποίηση των πελατών δεν είναι αποτέλεσμα μόνο αεροπορικής εταιρίας καλής τιμής καλού ξενοδοχείου και καλής διαμονής. Είναι ένα σύνολο, μία αλυσίδα και όλοι θα πρέπει να προσέχουμε τους κρίκους της» είπε χαρακτηριστικά.

Σύμφωνα με τον ίδιο συγκεντρώθηκαν περίπου 9.000 καταγγελίες από πελάτες πέρσι, και το 60% αφορούσαν τη διαμονή στο ξενοδοχείο, αν και η εικόνα βελτιώθηκε από την προηγούμενη χρονιά. το 42% αφορούσε τα δωμάτια με την εικόνα επίσης να έχει καλυτερεύσει από την προηγούμενη χρονιά, ενώ το 10% των καταγγελιών αφορούσαν το προσωπικό. Πολλοί δείκτες βελτιώθηκαν και αυτό δείχνει άνοδο της ποιότητας, όπως τόνισε.

Πάντως σύμφωνα με τον κ. Αφουκατούδη μεγάλη σημασία δίνει η εταιρία στους διαφημιστές του προορισμού που χαρακτηρίζει οπαδούς, τους οποίους επιδιώκει να αυξήσει για να έχει και  θετικά στοιχεία, κάτι που δεν είναι εύκολο. Ο σπουδαιότερος δείκτης για την εταιρία είναι κατά πόσο θα συνέστηναν τη Ρόδο σε άλλους, γιατί αν το κάνουν θα είναι ευχαριστημένοι, και θα κάνουν διαφήμιση, όπως είπε.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε υπήρχαν αυξήσεις σχεδόν από όλες τις αγορές πέρσι εκτός από το Βέλγιο, μία πολύ καλή εξέλιξη για την εταιρία, ενώ όπως υπογράμμισε το 50,5% λένε ότι θα συστήσουν την εταιρία για την Ρόδο. Επίσης αξιοσημείωτο είναι το ότι πολλά ξενοδοχεία που βρίσκονται στη λίστα με τα καλύτερα καταλύματα παίρνουν υψηλή βαθμολογία, ίσως την υψηλότερη από όλους τους προορισμούς.

John Taylor: «Όλοι μαζί  μπορούμε να δημιουργήσουμε την ποιότητα»
Ο John Taylor από την Jet 2 Holidays δήλωσε υπερήφανος για το επιχειρηματικό κομμάτι καθώς σύμφωνα με τις εξαμηνιαίες εκθέσεις φαίνεται ότι σημειώθηκε  μεγάλη επιτυχία.
Ο όμιλος ξεκίνησε προ 10 ετίας, έχει μεγάλο χαρτοφυλάκιο αλλά η Ρόδος είναι ζωτικής σημασίας για την επιτυχία του, όπως υπογράμμισε, τονίζοντας ότι Φέτος σύμφωνα με τις εκτιμήσεις θα έρθουν στη Ρόδο 60.000 άτομα, «αυτή όμως την επιτυχία τη μοιραζόμαστε με όλους εσάς εδώ, που είστε οι εταίροι μας» όπως είπε.

Πέρσι ο όμιλος ήταν στην θέση τρία και φέτος στο Ηνωμένο Βασίλειο βρίσκεται στη δεύτερη θέση. Όπως υπογράμμισε ο όμιλος είναι μόλις δέκα ετών αλλά έχει πάρει πολλά και σημαντικά βραβεία.
Εστιάζοντας στο θέμα της ημερίδας είπε ότι: Όλοι μαζί μπορούμε να δημιουργήσουμε την ποιότητα. Μεταξύ άλλων ο κ. Taylor υπογράμμισε ότι απέσπασαν θετικές βαθμολογίες και μάλιστα το 72% των πελατών ήταν αρκετά ικανοποιημένοι.

Αναφερόμενος στα ξενοδοχεία τόνισε ότι η μεγαλύτερη μερίδα του κόστους των πελατών δίνεται στα καταλύματα και φυσικό είναι να έχουν τις ανάλογες απαιτήσεις.
Η Ρόδος λοιπόν τα έχει πάει πολύ καλά σύμφωνα με τον ίδιο, υπάρχει καλύτερη βαθμολόγηση σε σχέση με πέρσι, ενώ υπάρχει αύξηση και στη συνολική εμπειρία.

Ο πρόεδρος του συλλόγου διευθυντών Γ. Ματσίγκος

Ο πρόεδρος του συλλόγου διευθυντών Γ. Ματσίγκος

Πηγή : Αυτά πρέπει να γίνουν για τον ποιοτικό τουρισμό | Η ΡΟΔΙΑΚΗ http://www.rodiaki.gr/article/388268/ayta-prepei-na-ginoyn-gia-ton-poiotiko-toyrismo#ixzz5ClYB2J53
Follow us: @irodiaki on Twitter | efimeridarodiaki on Facebook

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here